Hoofdkantoor KBK bouwgroep KBK bouwgroep Vestiging Purmerend KBK bouwgroep Vestiging Amsterdam KBK bouwgroep Vestiging Almere KBK bouwgroep – KBK Thijsse Bouw KBK bouwgroep Vestiging IJmuiden Hoofdkantoor KBK bouwgroep KBK bouwgroep Vestiging Purmerend KBK bouwgroep Vestiging Amsterdam KBK bouwgroep Vestiging Almere KBK bouwgroep – KBK Thijsse Bouw KBK bouwgroep Vestiging IJmuiden

Vastgoedonderhoud met een visie
voorspelbaar door data

3.000 mutatiewoningen per jaar
75.000 reparatieverzoeken per jaar
8+ bewonerstevredenheid

KBK is een toonaangevende ketenpartner en co-maker als het gaat om vastgoedonderhoud. We zijn één van de grootste bouwers van Noord-Holland. Het Volendammer DNA en de bijbehorende mentaliteit zit verweven in onze organisatie. Aan bouwend vermogen ontbreekt het dus niet. Met 400 medewerkers, of beter gezegd vakmensen, lopen we nergens voor weg en hebben we altijd de juiste mensen om de klus uit te voeren. Dat maakt van ons een solide en betrouwbare partner waarop je kunt vertrouwen.  

Mutatieonderhoud Reparatieonderhoud Specialistisch onderhoud

In ons kracht wanneer we mutatie én reparatie uitvoeren.

Vastgoedonderhoud

Bij KBK behoort tot vastgoedonderhoud zowel mutatie-, reparatie als specialistisch onderhoud. Allemaal nauw met elkaar verbonden. We combineren ze graag. Op die manier kunnen we opdrachtgevers het best van dienst zijn. We bouwen voor iedere woning een dossier op. We slaan alle data centraal op om in het vervolg direct op de hoogte te zijn van wat er in het verleden met de woning is gebeurd 

Met vestigingen in onder andere Wateringen, Amsterdam en Almere.

Wij kunnen proactief adviseren omdat we beschikken over alle data uit de hele keten.

Een eigen team van projectbegeleiders en KCC medewerkers als vaste aanspreekpunten.

We leveren kwaliteit door onze kennis en ervaring. 

Mutatieonderhoud

In de periode tussen de ene en de andere huurder voeren we mutatieonderhoud uit. Dat betekent dat we de hele woning opleveren volgens de basiskwaliteit van de opdrachtgever. We inventariseren per woning wat er nodig is. Van nieuwe kozijnen tot het vervangen van een compleet keukenblok, we maken de woning weer verhuurbaar. Werkzaamheden worden uitgevoerd volgens het 80 / 20 principe. In de regel betekent dit dat we zelf 80% van de werkzaamheden uitvoeren, en 20% laten doen door onze vaste partners. Mits dat nodig is. En omdat we mutatieonderhoud kunnen plannen, staat iedereen stand-by. Snelheid en slagvaardigheid zijn hier cruciaal. De controle op de werkzaamheden doen we altijd zelf. Zo waarborgen we dat wij én onze ketenpartners altijd de kwaliteit leveren die we vooraf beloven! 

De status van het onderhanden werk is inzichtelijk. We staan nooit voor verrassingen.

Onze ketenpartners groeien met ons mee.

Het grote aantal eigen vakmensen is uniek.

Werken in bewoonde staat vinden we al snel normaal. 

Reparatieonderhoud.

Het verhelpen van spontane problemen bij bewoners. Een kapotte kachel, lekkage of een klemmende deur? We proberen het zo snel mogelijk op te lossen met zo weinig mogelijk overlast. Reparatieonderhoud vindt altijd plaats in bewoonde staat. Hier maken we met onze mensen het grootste verschil. Onze vakmensen zorgen voor verbinding met de huurders, doen wat ze beloven en leveren goed werk.  

Afkopen van reparatieonderhoud 

Bij KBK bieden we een afkoopregeling. Dat betekent dat we één vast bedrag rekenen voor al het reparatieonderhoud. We voorkomen administratieve kosten. Met uw data en onze jaren van ervaring kunnen we precies zien hoeveel tijd en middelen het kost om uw bezit in goede staat te houden. Zo komen we tot een vaste prijs. Omdat we niet hoeven te wachten op akkoord en geen bonnen meer hoeven over te dragen besparen we tijd en realiseren we snellere doorlooptijden.  

Onze projectbegeleiders moeten bezig zijn met huurders, opdrachtgevers en bouwkundige zaken.

We doen wat we beloven. Altijd.

Verminder integrale kosten door hogere kwaliteit en snellere doorlooptijden

Bij ons voelen huurders zich gehoord.

Een gedigitaliseerd proces mét persoonlijk contact.

Ook de opname van reparaties nemen we uit handen. Ons klantcontactcentrum (KCC) speelt hierin een centrale rol. Zij staan huurders te woord met al hun vragen en reparatieverzoeken. Er wordt binnen één werkdag contact opgenomen om een afspraak in te plannen. Vervolgens worden onze vakmannen in het veld direct aangestuurd. Als wooncorporatie of verhurende partij kun je zowel het onderhoud van het vastgoed als het KCC volledig uit handen geven en erop vertrouwen dat het snel en goed wordt opgepakt. Dat zorgt voor langdurige samenwerkingen en vertrouwen bij onze opdrachtgevers.    

Ons KCC neemt altijd op.

Binnen KBK zijn we altijd op zoek naar ‘beter, sneller of efficiënter’. Zo ook bij het KCC. En omdat deze afdeling tot ons bedrijf hoort, investeren we hier graag in. Binnen het KCC gebruiken we nu een klantvolgsysteem, inclusief AI chatbot. Bewoners kunnen nu al chattend melding maken van een probleem in hun eigen taal. Dit wordt real-time vertaald voor onze medewerkers. Zij antwoorden op hun beurt weer in het Nederlands, wat ook real-time wordt vertaald. 

Van klachtopname tot en met het inplannen. Onze KCC medewerkers zijn van onschatbare waarde.

Met 26 eigen mensen in het KCC realiseren we een gemiddelde wachttijd minder dan 30 seconden.

Volledig ingericht KCC met bouwkundige kennis. Klantgericht en KPI-gestuurd.

Doorlopend optimaliseren van processen.

Een flexibele en schaalbare partner.

KBK is voorloper in de bouw op het gebied van innovatie. Daar zijn we trots op. Door te digitaliseren en te automatiseren kunnen we sneller én efficiënter werken. We voorzien onze medewerkers met de nieuwste projectmanagement software. Bestellingen worden bij onze opdrachtgevers aangeleverd zoals zij dat willen. De opdrachtgever bepaalt. Wij werken echter vanuit één overkoepelend systeem. Medewerkers kunnen op die manier op ieder project meedraaien. Ongeacht de opdrachtgever. Dit maakt ons, naast een flexibele, ook een schaalbare partner voor woningcorporaties. 

We verbeteren onze processen continu door gebruik te maken van ons eigen verbeterteam.

We gebruiken de beste software voor het proces.

Één systeem dat we bij alle opdrachtgevers kunnen gebruiken.

Al moet de onderste steen moet boven komen, we lossen het op.

Specialistisch onderhoud

Hoe ernstig de problemen ook zijn, het komt goed. Daar staan we voor in. Met deze mentaliteit gaat onze afdeling specialistisch onderhoud ieder traject aan. Vocht, schimmel, ventilatie of terugkerende lekkage. Het zijn de complexe opdrachten die bij specialistisch onderhoud terecht komen. We leggen alle communicatie vast en rapporteren op woningniveau met onze opdrachtgevers.

Een combinatie van ervaring en de nieuwste apparatuur 

Bij de afdeling specialistisch onderhoud laten we niets aan het toeval over. Onze afdeling bestaat al meer dan 10 jaar en gezamenlijk hebben onze werknemers meer dan 100 jaar aan bouwervaring. En naast ervaring maken we ook gebruik van de nieuwste apparatuur. We gebruiken warmtecamera’s om het koudste punt in uw woning op te sporen,  voeren een ‘kleurstoftest’ uit om lekkage te vinden en werken met een debietmeter of rookproeven om de kracht van afzuiging te bepalen. We lossen het op, daar staan we voor in. 

We leveren een onderzoeks- en adviesrapport aan.

We pakken de melding op, onderzoeken de oorzaak en verhelpen de klachten. Ontzorging van A tot Z.

Voor ieder probleem is een oplossing. Daar zijn we van overtuigd.

De basis van vertrouwen zorgt voor langdurige samenwerkingen

Wij zijn KBK bouwgroep.
Een partner om op te bouwen.

Benieuwd naar wat we voor u kunnen betekenen?

0299 - 367 322 Stuur een vraag

Hoofdkantoor KBK bouwgroep, Morseweg 1, 1131 PE Volendam, Postbus 15, 1130 AA Volendam